Şanlı Cumhuriyetimizin 100. Yılı Kutlu Olsun!

Search
Close this search box.

2024-2025 Erasmus Personel Hareketliliği Faaliyetleri Duyurusu (2023 Proje Dönemi)

Mart 1, 2024

Erasmus Personel Hareketliliğinden faydalanmak isteyen personelimiz 23 Şubat 2024- 11 Mart 2024 tarihleri arasında Erasmus Ofisi’ne başvuruda bulunabilirler. Faaliyetlerin en geç 30 Kasım 2024 tarihi itibariyle kesinleşmiş olması ve en geç 30 Ocak 2025 tarihi itibariyle de tamamlanmış olması gerekmektedir. Başvurular Rektörlük makamı tarafından değerlendirilecektir.

Erasmus Personel Hareketliliği iki ana faaliyet olarak yürütülmektedir:

  1. Personel ders verme hareketliliği (yalnız öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri)
  2. Personel eğitim alma hareketliliği (araştırma görevlileri ve tüm diğer akademik ve idari personel)
  3. Personel Ders Verme Hareketliliği:

Personel ders verme hareketliliği, Piri Reis Üniversitesi’nde ders vermekle yükümlü olan bir personelin, program ülkelerinden birinde ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda öğrencilere ders vermesine ve ders vermeye ilişkin olarak karşı kurumla ortaklaşa akademik/eğitsel faaliyetler gerçekleştirmesine imkân sağlayan faaliyet alanıdır.

Personel ders verme faaliyeti gün tabanlı bir faaliyettir ve ders verilen günler için hibe ödemesi yapılır. Bu nedenle Personel Ders Verme Hareketliliği Anlaşmasında (Staff Mobility For Teaching – Mobility Agreement) ders verme programının gün bazında belirtilmesi gerekir.

Personel ders verme hareketliliği için faaliyet süresi, Program ülkeleri ile hareketlilikte seyahat hariç en az ardışık 2 iş günü; Ortak ülkeler ile hareketlilikte en az ardışık 5 iş günüdür. Her iki durumda da faaliyetin azami süresi 2 aydır. Faaliyetin geçerli bir faaliyet olarak değerlendirilebilmesi için en az 8 ders saati ders verilmesi zorunludur. Faaliyetin 1 haftadan uzun gerçekleştiği durumlarda, verilmesi gereken zorunlu ders saatinin süre ile orantılı olarak artması gerekmektedir (örneğin, 1 hafta sürecek bir faaliyette 8 saat ders verilmesi zorunlu olduğundan, 2 hafta sürecek bir faaliyette en az 16 saat ders verilmesi zorunludur) (Daha çok personelimizin hareketlilikten faydalanabilmesi için ortalama süre 5+1 gün olarak belirlenmiştir.)

Hibe desteği alarak ders verme faaliyetinden yararlanacak personelin tahmini toplam sayısı6
Toplam tahmini gün sayısı36
  • Personel Eğitim Alma Hareketliliği:

Personel eğitim alma hareketliliği, Piri Reis Üniversitesi’nde istihdam edilmekte olan herhangi bir personelin, program ülkelerinden birinde eğitim almasına imkân sağlayan faaliyet alanıdır. Bu faaliyet kapsamında kişinin mevcut işi ile ilgili konularda sahip olduğu becerileri geliştirmek üzere çeşitli eğitimler (işbaşı eğitimleri, gözlem süreçleri gibi) alması mümkündür.

Eğitim almak üzere gidilecek kuruluşlar; işletmeler, eğitim merkezleri, araştırma merkezleri, ticaret odaları ve birlikleri, okul, vakıf, kar amacı gütmeyen kuruluşlar, kariyer rehberliği sağlayan kuruluşlar, profesyonel danışma ve rehberlik kuruluşları, yükseköğretim kurumları ve Erasmus+ Program Rehberinde belirtilen diğer kuruluşlar olabilir. Bu çerçevede, uygun bir işletmeden kastedilen büyüklükleri, yasal statüleri ve faaliyet gösterdikleri ekonomik sektör ne olursa olsun, özel veya kamuya ait her tür kurum/kuruluş ile sosyal ekonomi dâhil her tür ekonomik faaliyette bulunan girişimdir. Personel eğitim alma faaliyeti tam zamanlı bir faaliyettir ve tam gün eğitim alınan süreler için hibe ödemesi yapılır. Bu nedenle Personel Eğitim Alma Hareketliliği Anlaşmasında (Staff Mobility For Training- Mobility Agreement) eğitim alma programının gün bazında belirtilmesi gerekir.

Personel eğitim alma hareketliliği için faaliyet süresi seyahat hariç en az 2 iş günü, en fazla 2 ay olarak belirlenmiştir. (Daha çok personelimizin hareketlilikten faydalanabilmesi için ortalama süre 5+1 gün olarak belirlenmiştir.)

Hibe desteği alarak eğitim alma faaliyetinden yararlanacak personelin tahmini toplam sayısı6
Toplam tahmini gün sayısı36

Kurumlar, Konular ve Kontenjanları:

Birim*Anlaşmalı KurumFaaliyetin TürüAlanKontenjan
DFMircea cel Batran Naval AcademyDers vermeTurkish Straits Traffic1
Ders vermeDiesel engine combustion1
Eğitim AlmaInternational Relations Office2
DFLatvian Maritime AcademyDers vermeMaritime studies1
Ders vermeMarine engineering1
Ders vermePort and shipping management1
DFUniversity of RijekaDers vermeNautical Science1
Ders vermeMarine engineering maritime transportation1
Eğitim almaStaff2
DFUniversity of CantabriaEğitim Alma veya Ders vermeInternational Law, Nautical Science, Navigation, Transport Services, Engineering & Engineering Trades, Basic Programmes2
DFUniversity of Lubjljana / SlovenyaEğitim Alma veya Ders vermeMarine Engineering4
DFNikola Vaptsarov” Naval Academy/ BulgaristanEğitim Alma veya Ders vermeNautical Science, Mechanical Engineering, Navigation,Electrical Engineering, Navigation Officer in Charge of a Watch6
MFUniversity of GenovaDers vermeEngineering and engineering traits1
MFUniversitat Politecnica de CatalunyaEğitim Alma veya Ders vermeElectricty and energy,Electronics and automation1
İİBFUniversity of LodzEğitim Alma veya Ders vermeEconomics,Sociology2
İİBFUniverzita Jana Evangelisty Purkyne v usti nad LabemEğitim Alma veya Ders vermeBusiness and administration, Economics2
İİBFMircea Cel Batran Naval Academy / RomanyaEğitim Alma veya Ders vermeNaval and Port Engineering and Management2
İİBFTransilvania University of Brasov/ RonanyaEğitim Alma veya Ders vermeBusiness and Administration1
İİBFTechnishe Universitat Dresden /AlmanyaEğitim Alma veya Ders vermeEconomics and Business1
İİBFUniversity of Piraeus/ YunanistanEğitim Alma veya Ders vermeTransport Services Environmental Science6
İİBFAlbert Ludwigs Universitat FreiburgEğitim Alma veya Ders vermeEconomics2
FEFOvidius University of ConstantaDers vermeComputer use,Mathematics1
Eğitim AlmaComputer use,Mathematics1
DFLithuanian Maritime Academy / LitvanyaEğitim Alma veya Ders vermeNautical Science, Navigation Transport Services Marine Engineering5
DFUniversity of the Aegean / YunanistanEğitim Alma veya Ders vermeNautical Science, Navigation Transport Services Marine Engineering5
DFAntwerp Maritime Academy / BelçikaEğitim Alma veya Ders vermeNautical Science, Navigation Marine Engineering5
MFUniversiti Malaysia** Pahang / Malezya  Eğitim Alma veya Ders vermeEngineering, Info. And Com. Tech., Inter. Dis. Prog. And Qual. Inv. Eng., Manu. And Cons.5
HFUniversidade de CoimbraEğitim Alma veya Ders vermeLaw, Management and administration3
HFUniversità degli studi dell’InsubriaDers vermeLaw1
HFAcasa- Academia de Studii Economice BucurestiEğitim Alma veya Ders vermeLaw10
MFPolitechnika Gdańska: Strona głównaDers vermeEngineering5
MFWest Pomeranian University of Technology  Ders vermeEngineering and engineering trades and Economics4
DFMaritime University of Constanţa (Universitatea Maritimă din Constanța)Eğitim Alma veya Ders vermeManagement and administration, Information and Communication Technologies (ICTs), inter-disciplinary programmes, Engineering and engineering trades, Motor vehicles, ships and aircraft, Transport services10
DFTallinn University of Technology- TalTechDers vermeMarine Engineering1

*DF: Denizcilik Fakültesi; MF: Mühendislik Fakültesi; İİBF: İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; FEF: Fen Edebiyat Fakültesi; HF: Hukuk Fakültesi.

**Sadece uluslararası hareketlilik gerçekleştirilebilir

Başvuru ve Değerlendirme Kriterleri Nelerdir?

Programa başvurabilmek için Üniversitemizde tam/yarı zamanlı olarak istihdam edilmiş ve fiilen görev yapmakta olan akademik veya idari personel olma şartı aranmaktadır. Programdan ilk defa yararlanacak olan personele ve birimlere öncelik verilecektir. Ders verme hareketliliği için “Öğretim Programı”, eğitim alma hareketliliği için “Eğitim Programı” hazırlanmalıdır. Dil yeterliliği önemli bir seçim kriteridir.

Sıralama aşağıdaki kriterlere uygun şekilde yapılmaktadır:

KriterPuan
Temel Puan10
2019-2020’de hareketlilikten faydalanmış olmak-1
2021-2022’de hareketlilikten faydalanmış olmak-1
2022-2023’te hareketlilikten faydalanmış olmak-2
Bölümden başka başvuru olmaması+2
Onaylanmış öğretim veya eğitim programı+2
Resmi davet mektubu+2
Yabancı dil bilgisi+3
Başvurunun Faaliyet alanıyla uyumlu olması+3
Geç başvuru-2
İlk kez katılım+1
Eğitim alma faaliyetinde idari personel+1
Eğitim alma faaliyetinde dijital becerilerin geliştirilmesine yönelik faaliyetler+1
Engelli personeller+1
Gazi personel ile şehit ve gazi eş ve çocuğu personeller+1
Vatandaşı olunan ülkeye hareketlilik-1
Daha önce personel hareketliliğine dâhil olmayan bölüm ya da birimler+1
Daha önce personel hareketliğinde yer almayan veya az sayıda yer alan ülke ve yükseköğretim kurumu ile hareketlilik faaliyeti gerçekleştirmeyi planlayan başvurular+1

Başvurunun nasıl ve nereye yapılması gerekir?

Erasmus+ başvuruları Cumhurbaşkanlığı Kariyer Kapısı aracılığıyla hazırlanan https://erasmusbasvuru.ua.gov.tr den yapılması ayrıca okulumuzun erasmusbasvuru@pirireis.edu.tr adresine e-posta ile iletilmesi gerekmektedir. Başvuru belgelerinizin asılları ilerleyen süreçte Erasmus Ofisi tarafından talep edilecektir.

Her iki şekilde yapılmayan başvurular geçersiz sayılacağından, başvuru ve belge yükleme işlemlerinizi dikkatli şekilde yürütmeniz gerekmektedir.

*Denizcilik Fakültesi: mssolmaz@pirireis.edu.tr

  İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi: hgencer@pirireis.edu.tr

  Mühendislik Fakültesi: mckanar@pirireis.edu.tr

  Denizcilik Meslek Yüksekokulu: zyasar@pirireis.edu.tr

  Hukuk Fakültesi: bbasoglu@pirireis.edu.tr

  Yüksek Lisans Enstitüsü: oaybar@pirireis.edu.tr

  Değişim programı çerçevesinde maddi destek sağlanıyor mu?

Ders verme hareketliliğinden faydalanan personele günlük/haftalık hibe ödemesi ile seyahat giderlerine destek olacak şekilde bir ödeme yapılır. İsteyen personel mali destekten feragat ederek programdan faydalanabilir. Hibe miktarları ve seyahat mesafesine göre yol ücretleri için aşağıdaki tabloyu kullanabilirsiniz.

Ülke GruplarıHareketlilikte Misafir Olunan ÜlkelerGünlük hibe miktarları (Avro)
1. Grup Program ÜlkeleriDanimarka, Finlandiya, İrlanda, İsveç, İzlanda, Lihtenştayn, Lüksemburg, Norveç 14. Bölge Ülkeleri162
2. Grup Program ÜlkeleriAlmanya, Avusturya, Belçika, Fransa, Güney Kıbrıs, Hollanda, İspanya, İtalya, Malta, Portekiz, Yunanistan 5. Bölge Ülkeleri144
3. Grup Program ÜlkeleriBulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Hırvatistan, Kuzey Makedonya, Letonya, Litvanya, Macaristan, Polonya, Romanya, Sırbistan, Slovakya, Slovenya, Türkiye *126
Diğer Ülkeler1-4 ve 6-13. Bölge Ülkeleri180

* Yalnızca yurtdışındaki bir işletmeden ya da ECHE sahibi olmayan yükseköğretim kurumundan ders vermek üzere davet edilen personel için kullanılmaktadır

** 14 günden daha uzun süren personel hareketliliği faaliyetlerinde; 15’inci ve sonrası günler için yukarıda verilen günlük hibe miktarının %70’i gündelik olarak esas alınmalıdır.

Personel hareketliliği faaliyetinden faydalanan personeline ödenecek seyahat gideri miktarı “Mesafe Hesaplayıcı” kullanılarak hesap edilmelidir. Mesafe hesaplayıcısına aşağıdaki bağlantıdan ulaşılabilmektedir:

http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/tools/distance_en.htm

Mesafe hesaplayıcısı aracılığı ile personelin yerleşik olduğu yerden, faaliyet yerine kadar olan iki nokta arasının km değeri tespit edilmeli ve aşağıdaki tablo kullanılarak seyahat hibesi hesaplanmalıdır. Mesafe hesaplayıcıda çıkan kilometrenin aşağıdaki tablodaki hibe karşılığı gidiş-dönüş rakamı olup, söz konusu miktar ikiyle çarpılmaz. Personelin aktarmalı olarak seyahat etmesi, yukarıda belirtilen mesafe hesaplaması ile varılan mesafeyi etkilemez.

Elde edilen “km” değeriStandart Seyahat Hibe Tutarı (Avro)Yeşil Seyahat Hibe Tutarı (Avro)
10-99 KM arası23
100 – 499 KM arası180210
500 – 1999 KM arası275320
2000 – 2999 KM arası360410
3000 – 3999 KM arası530610
4000 – 7999 KM arası820
8000 KM ve üzeri1500

Hibesiz (“0” Hibeli) Personel Olma Durumu

Personel istediği takdirde hibe almaksızın faaliyete katılabilir. Faaliyetten hibesiz faydalanılabilmek için de başvuru yapılması ve başvurunun diğer başvurularla beraber değerlendirmeye tabi tutulması gerekmektedir.

Hibesiz personelin farkı, personelin bütçe hesaplamalarına dâhil edilmemesi ve kendisine ödeme yapılmamasıdır. Hibe alınmaması, personelin seçim sürecine dâhil olmamasına gerekçe değildir.

KARMA YOĞUN PROGRAMLAR (BLENDED INTENSİVE PROGRAMMES-BIPs)

Karma Yoğun Programlar (BIP), çevrimiçi iş birliği dâhil yenilikçi eğitim ve öğretim yöntemlerinin kullanıldığı kısa ve yoğun eğitim programlarıdır. Bu programlar çok uluslu ve çok disiplinli grupların Birleşmiş Milletler ‘in sürdürülebilir kalkınma hedefleriyle bağlantılı sorunlara ya da bölgeler, şehirler veya firmalar tarafından tanımlanan diğer sosyal sorunlara çözüm üretmek üzere birlikte çalıştığı sorun ve çözüm odaklı öğrenmeyi içerebilir. Karma yoğun programlar katılımcı yükseköğretim kurumları tarafından hâlihazırda sunulan derslere ve eğitimlere kıyasla katma değer sağlamalıdır. Çok yıllı olabilir.

BIP’ler, fiziksel hareketliliği çevrimiçi eğitimle birleştiren yeni ve daha esnek hareketlilik formatıyla, farklı kültürel, sosyal ve ekonomik geçmişe sahip, her çalışma alanından ve öğrenim kademesinden öğrencilere ulaşmayı amaçlamaktadır.

Yükseköğretim kurumları, öğrencilere ve personele yönelik öğrenim, ders verme ve eğitim alma faaliyetlerini içeren kısa süreli BIP’ler düzenleyebilirler. Bu programlar süresince, öğrenci veya personel grupları iş birliğine dayalı çevrimiçi öğrenme ve takım çalışmasına olanak tanıyan zorunlu bir sanal bileşenle entegre edilmiş kısa süreli fiziksel hareketliliğe katılır. Bu sanal bileşen, BIP’e entegre edilen ve programın öğrenme çıktılarına katkı sağlayacak belirli görevleri/ödevleri eş zamanlı ve birlikte yapmak üzere katılımcıları çevrimiçi olarak bir araya getirmelidir.

2. Katılımcıların Seçimi:

BIP katılımcıları BIP ortaklığı tarafından belirlenir. Seçimlerde aşağıdaki ölçütler kullanılmaktadır:

1.Başarı

2.İlk kez katılım

3.Yabancı dil bilgisi

4.Dezavantajlılık/engellilik